مشاهير

خطأ طبي يتسبب في تدهور الحالة الصحية لياسمين عبد العزيز

أثار خبر تعرض النجمة، ياسمين عبد العزيز، لأزمة صحية خطيرة، حسب ما أعلن عنه زوجها الممثل، أحمد العوضي، وشقيقها وائل عبد العزيز اللذان طالبا جمهورها بالدعاء لها.

وكشفت تقارير إعلامية ياسمين عبد العزيز تعرضت لوعكة صحية بشكل مفاجئ، أدت إلى خضوعها لعملية جراحية دقيقة جداً وحين إجراء العملية، حدث خطأ جراحي من أحد الأطباء بإحدى المستشفيات، والتي تقيم فيها حالياً، مما تسبب في حدوث تلوث بكثيري، واستلزم وضعها في غرفة العناية المركزة لعلاجها أملا في تحسن حالتها الصحية في الساعات القادمة.

ووجه الفنان، أحمد العوضي، رسالة مؤثرة لزوجته الفنانة، ياسمين عبد العزيز، بعد خضوعها لعملية جراحية خلال الساعات الأخيرة، وكتب عبر حسابه بموقع فيس بوك: “يمكن ببان قدامكم دايما قوي، لكن الحقيقة أنا دلوقتي أضعف إنسان على وجه الأرض عشان أنا روحي مش معايا، أنا ضعيف جدًا من غيرك انتي لازم تبقي كويسة ولازم تقومي بالسلامة، أنا لأول مرة اكتب من غير ما أكون مفكر أنا بكتب إيه وهكتب إيه، بس انتي هتقومي إن شاء الله بإذن الله عشان انتي وعداني وعد وهتتفذيه”.

وأضاف العوضي: “انا عاوزك تبقي كويسة وتقومي عشان أقولك أني لو كنت ببينلك أني بحبك مرة فالحقيقي واللي جوايا إني بحبك ألف مرة، وأنا دلوقتي مش قوي زي ما انتي بتشوفيني أنا دلوقتي ضعيف ضعيف جدًا.. لحد ما تقوميلي تاني عشان زي ما انتي بتاخدي قوتك مني انا كمان باخد قوتي منك.. قومي عشان أنا بحبك.. بحبك أكتر بكتيير من كل الكلام اللي أنا كتبته أكتر بكتير من كل اللي عدينا بيه مع بعض من أيام حلوة ومواقف صعبة مرت علينا.. أكتر بكتير حتي من الموقف اللي إحنا فيه دلوقتي.. أنا بحبك “، واختتم كلامه: “ادعوا لها تقوم بالسلامة زي ما أنتو دايما بتدعولها بالنجاح والتوفيق.. هي دلوقتي محتاجة دعواتكم”.

وسرعان ما حصد البوست الذي نشره العوضي عبر حسابه الشخصي، على عدد كبير من التعليقات التى تتمنى الشفاء للنجمة ياسمين عبد العزيز في ازمتها الصحية.

انضم إلينا واحصل على نشراتنا الإخبارية



زر الذهاب إلى الأعلى